Автор: nest
Дата: 07.11.2024
Кілька місяців тому Марина Гребченко, адміністратор тенісного клубу Campa, вирішила поміняти свій автомобіль на новий. Вчинила традиційно. "Моїй Mitsubishi усього три роки, вона в дуже гарному стані. Я хотіла продати її тисяч за 12, а з отриманих грошей заплатити 50% внеску за кредит і придбати Peugeot 308", - розповідає Марина. Однак ані продавати машину, ані платити внесок їй не довелося. В автосалоні, куди звернулася наша героїня, кредит оформляти відмовилися. "Можливо, не дозволив банк?" - дивується вона.
Марина не самотня. Через неможливість одержати кредит у банку багатьом українцям довелося або відкласти покупку авто до кращих часів, або шукати більш прийнятні варіанти. Це не могли не відчути на собі й торговці автомобілями. В 2008 році в Україні було продано 623,25 тис. нових легковиків, а в 2009-му очікувалися продажі на рівні 250-280 тис. авто. Однак реалізувати цей скромний, порівняно з попереднім роком, план буде досить складно. За даними компанії AUTO-Consulting, у першому кварталі цього року порівняно з аналогічним торішнім періодом продажі нових авто скоротилися на 70%, до 45 тис. одиниць. Щоб остаточно не втратити покупців, автоторговці йдуть на всілякі поступки.
Ціни в мінус
В основному це поступки цінові. Більшість продавців увели спеціальні ціни на свої товари. Наприклад, дешевше пропонують автомобілі минулого року випуску в дилерській мережі Nissan. У середньому ціни на популярні моделі знижені на 20-60 тис. грн. Купити ефектний Nissan Qashqai тепер можна за 170 тис. грн. А простенька Nissan Micra обійдеться покупцеві менш ніж у 90 тис. грн.
Якщо ви мрієте про новенький Audi, то авто 2008 року випуску розпродає "Автомобільна група ВИПОС". Торішній A3 Sportback обійдеться в 191,774 тис. грн.
Більш комфортні ціни встановлені і на торішні автомобілі Mazda. Наприклад, різниця цін для Mazda6 2008-го і 2009 року в однаковій комплектації досягає 25 200 грн. Для Mazda2 - до 5800 грн.
Упали в ціні і бюджетні марки. Наприклад, на "народний автомобіль" Chevrolet, розповіли Фокусу в "УкрАвто". "Діє дуже цікава пропозиція на Chery - знижки досягають 12 000 грн., а сьогоднішні ціни на автомобілі марки ЗАЗ (Ланос, Сенс і Славута) є найбільш доступними в Україні для широкого кола споживачів", - упевнені в компанії.
Останнім часом можна було чути не дуже райдужні прогнози щодо підвищення цін на імпортні авто, завезені вже в 2009 р. Причина - 13-процентна надбавка на імпорт. Однак деякі автоімпортери встигли закупити товар до введення додаткової надбавки на імпортні товари і тепер можуть дозволити собі не сильно підвищувати ціну своїх авто.
Через плутанину з доларом і євро, а також через відтік клієнтів деякі продавці автомобілів вирішили зафіксувати курс валют. Наприклад, в "Формулі мотор Україна" обіцяють продавати спортивні Seat за курсом 5,95 грн. за долар. Зафіксували ціну і у дилерській мережі Nissan.
Справедливості заради додамо: у нещодавньому інтерв'ю Фокусу голова правління ЗАТ "Атол Холдинг" Олег Боярин заявив, що нинішні знижки в автосалонах - "прямі збитки або дилерів, або виробників". І пообіцяв зростання цін надалі.
Замість кредиту
Поки навіть цінові поступки не дозволяють автоторговцям не те що збільшити кількість клієнтів, але й просто втримати їхнє число на тому же рівні. Тому в хід ідуть й інші прийоми. Наприклад, через неможливість надавати авто в кредит і автомобілісти, і потенційні покупці пильно дивляться убік лізингових програм. Схема зовні нагадує кредитну (особливо з погляду пересічного споживача). Справді, 20-30% початкового внеску - і новенький автомобіль у клієнта. Програми тривають до п'яти років, а річні виплати можуть бути менші, ніж при погашенні кредиту. Істотна відмінність: автомобіль, відданий в лізинг, не є власністю клієнта (навіть формально), а належить лізинговій компанії. Стати повноцінним власником машини споживач може тільки після всіх виплат. Але якщо в якийсь момент покупець раптом не зможе оплатити внесок, йому доведеться повернути автомобіль лізинговій компанії. Причому виплачені гроші йому не повернуть.
Банки зараз перебувають у складному становищі і під пильним наглядом НБУ, тому кредити дають украй неохоче. Лізингові ж компанії, створені спеціально для продажу автомобілів, можуть собі дозволити фактично кредитувати клієнта. Коли лізингову схему тільки починали впроваджувати в Україні, передбачалося, що вона буде призначена в основному для юридичних осіб.
"У сформованій у країні економічній ситуації, на мій погляд, для компанії найбільш удалим рішенням буде лізинг автомобіля. Принаймні, наша компанія вибрала саме цей шлях. Придбання автомобіля зараз - розкіш, що не говори, а криза відчувається, та й викласти необхідну суму за нові машини проблематично", - розповідає Катерина Громико, співробітниця компанії Gemini, виробника кави.
"Раніше сектор лізингу використовувався в основному юридичними особами. Тепер, в умовах обвалу ринку споживчого кредитування, цей інструмент може підняти попит на нові автомобілі", - солідарні з пані Громико в "УкрАвто". Лізингову програму компанія запустила наприкінці грудня минулого року. Відповідно до її умов, можна придбати будь-який автомобіль із модельного ряду Chery, виплачуючи від 4,9% річних у гривні. Згодом компанія планує розширити лінію брендів, на які поширить свою дію лізингова програма. Багато виробників та імпортерів мають свої лізингові компанії. Наприклад, АІС, "Порше Україна".
Деякі автодилери співробітничають із незалежними контрагентами-лізингодавцями. Із приватними особами за лізинговими схемах працює "АВТО Інтернешнл". "Для того щоб взяти в нас авто в лізинг, клієнт повинен провести авансовий платіж у розмірі від 20% вартості автомобіля і виплачувати ставку в розмірі 14-16% річних у доларах США", - розповідає Олена Дуніна, генеральний директор ДП "АВТО Інтернешнл", офіційний імпортер Mazda і Suzuki в Україні.
Перед тим як передати автомобіль клієнтові, лізингова компанія вивчає його платоспроможність. Правда, завдяки мінімальному набору необхідних документів процес цей триває зазвичай один день.
Лізинг дозволяє покупцеві одержати не тільки новий, але й старий або автомобіль, що колись був у заставі.
Стати власником машини можна, взявши участь в автомобільному аукціоні. Їх в Україні організовує поки тільки одна компанія - "Автомобільні аукціони". Причому для участі достатньо просто мати доступ до інтернету. Однак розраховувати на те, що придбати машину вдасться зовсім дешево, не варто. Зазвичай ціна лота на автоаукціоні досягає ринкової вартості машини.
У боротьбі за клієнтів торговці автомобілями тиснуть на сервіс та інші послуги. Крупніші, пропонують повний спектр: від тест-драйву до офіційного сервісу і продажу комплектуючих. Дрібніші - окремі види обслуговування.
"ВіДі АвтоСіті" розробили програму лояльності. Її учасником може стати не тільки покупець нового автомобіля, але будь-який власник машини, незалежно від місця і часу покупки авто. Йому достатньо скористатися послугами загального сервісу в якомусь із дилерських або сервісних центрів компанії. А в "АВТО Інтернешнл" до відкриття мотосезону кожному клієнтові дають накопичувальну картку.
На неентузіазмі
Звичайно, пропозиції вітчизняних продавців автомобілів особливо інноваційними не назвеш. Те, що в нас отримує популярність тільки зараз, під час кризи, в інших країнах працювало і раніше. Наприклад, trade-in на Заході - звичне явище. "У нас послугу trade-in, що дозволяє залишити свій старий автомобіль на реалізацію і одержати новий з доплатою різниці вартості, надає компанія "ВіДі Автомаркет", що займається продажем автомобілів із пробігом", - пояснює керівник автомобільного бізнесу "ВіДі Груп", член правління Артем Ткаченко.
Однак далеко не всі учасники автомобільного ринку позитивно відкликаються про цю схему. "Доступність послуги trade-in - це питання законодавчого врегулювання. У цей час в Україні при продажі старих автомобілів ПДВ нараховується не на додану вартість (різницю між ціною покупки і продажу), а фактично на всю вартість автомобіля, тому клієнти не мають легітимної можливості повернути автомобіль в автосалон і тут же придбати новий, доплативши різницю. Замість цього вони змушені самостійно займатися реалізацією старого автомобіля і тільки після його продажу купувати новий", - розповідає Олена Дуніна.
І ще про відмінність західного авторинку від українського. У Штатах та Італії всім покупцям авто, зроблених у цих країнах, обіцяють повернути податки, виплачені при придбанні машини (антикризовий захід, покликаний стимулювати автопромисловість. - Фокус). В Україні такого стимулювання від держави автовиробники навіть не чекають. Але не переймаються із цього приводу. На їхньому боці статистика. За даними Нацбанку, за період кризи вклади населення зменшилися на 86 млрд. грн. Тільки за січень-лютий українці зняли з депозитних рахунків 19,3 млрд. грн. Не виключено, що частину цих коштів вони вкладуть в автомобілі, керуючись принципом "гроші однаково пропадають".
Тим, у кого вільних коштів на руках немає, доведеться вибирати зі схем оплати, пропонованих продавцями. Правда, на них споживачі дивляться без оптимізму.
"Я вивчала варіанти лізингу автомобіля або участі в системі trade-in. Однак це значна переплата. Адже автомобільні компанії оцінюють машини за мінімальною вартістю", - скаржиться Марина Гребченко.
А от Катерина Громико мріє про покупку автомобіля на виплат без збільшення загальної вартості. Теоретично не виключений варіант, що й така схема з'явиться на ринку - якщо криза зовсім замучить автоторговців.
Винятково ж кредитні схеми споживачів зараз скоріше відлякують - багато хто обпалився, взявши кредит і втративши можливість його виплачувати. "Я б вибрала кредит тільки в крайньому випадку. Та й одержати його складно, банки зараз неохоче видають автокредити. Вже краще постаратися нашкрябати певну суму для покупки і вибирати автомобіль орієнтуючись на неї. У майбутньому, коли ситуація в країні стабілізується, можна буде всерйоз задуматися і про кредит, щоб змінити автомобіль", - говорить Катерина Громико.
Марія Шамота
Назад
Комментариев:
0
Просмотров:
1651
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[
Реєстрація |
Вхід ]